Bikecheck: Transition TR450 by U6e

16.06.2010 13:32

Co je kolo asi víte, takže Vám zhodnotím, v čem je tohle kolo jiný oproti většině kol a můžete mrknout, jak vypadá v plné palbě, s výbavou, se kterou ho dostanete při pořízení od oficiálního dovozce Ultimate Bikes.

 

Objektivně
Zdvih rámu je 210mm s tlumičem dlouhým 24cm a zdvihem 3". Zadní stavba má pevnou osu (150mm). Geometrie je dělaná pro čistokrevný DH použití, takže je to stabilní, žere to luxusně a člověk se tak může víc soustředit na stopu a na skoky.



Hlavová trubka má 110mm (ve všech velikostech), dole průměr 1,5" a nahoře 1 a 1/8", díky čemu je hlava dostatečně pevná a zároveň nemá nahoře zbytečně moc materiálu. Horní miska hlavového složení je integrována přímo do rámu – tzn., že ložisko vkládáte přímo do vyfrézovaného rámu.



Řadící bovden je veden pod napínákem a skrz zadní stavbu.



Napínák se uchycuje třemi šrouby (standardem ISCG 05). Při výměně podložky čepu v přepákování můžete geometrii nastavit na 3 různé polohy:
a) Sjezdovější (položenější vidle, nižší střed)
b) Freeridovější (míň položená vidle, vyšší střed)
c) Kompromis (poloha mezi A a B)



Rám se dělá ve 3 velikostech: krátká, střední a dlouhá. Hmotnost rámu je 4,3kg bez tlumiče, celé kolo se pohybuje okolo 17,5kg.



Subjektivně
Minulej rok při ježdění v Kanadě mě začaly poprvé vyloženě bavit sjezdový traily, proto jsem začal uvažovat o sjezďáku, kterej by posunul hranice mých možností, ale pořád jsem chtěl kolo, který je vhodný i na freeride, proto jsem zvolil krátkou velikost a geometrii vozím „kompromis“.
Po prvním ježdění mi přišlo až neuvěřitelný, jak jistý je na takovým kole zatáčení v poměrně velkým náklonu, o jízdě v rozmr*aným terénu nemluvě. Člověk taky trochu změní uvažování, přestane si vybírat nejhladší stopu a naopak hledá co největší mordor, aby ty kluzáky nakrmil.



Rejd to má fakt velkej, řekl bych že určitě větší než většina kol s dvoukorunovýma vidlicema. Já jsem si do setu vybral vidli RockShox boxxer Team, kterou bylo jen potřeba trochu promazat (a vyměnit pružinu za měkčí) a teď si ji nemůžu vynachválit.



Další velkej rozdíl, kterej jsem pocítil je, že ani na dlouhých tratích moc nebolí ruce a nohy drží líp na pedálech, což dodává tolik důležitou radost z jízdy. Na případný dotazy (ohledně kola) odpovím v komentech.



Romantický hrdina zmítající se ve svém osudu statečně a mocně

Výbava

Převodník Truvativ 36z
Napínák E13 LG1+
Představec Transition Temple Lite direct mount
Řídítka RaceFace Atlas FR 0,5"
Hl. Složení Cane Creek tapered
Kliky Truvativ Holzfeller Octalink 165mm
Středová osa Truvativ Howitzer 83mm
Brzda přední Elixir CR 8"
Brzda zadní Elixir CR 8"
Plášť přední Minion 3C, 26×2.5
Plášť zadní Minion 3C, 26×2.5
Duše přední  
Duše zadní  
Pedály Stepdown
Sedlovka Elite
Sedlo Diamond Stitch Road (Ti rails)
Gripy Cross Trainer X lock-on
Kazeta Sram PG 970, 11–23z
Zapletená kola Revolution 32, zadní náboj 150×12
Řazení zadní Sram X.0
Přehazovačka Sram X.0, krátké rameno
Řetěz KMC z9000
TOPlist