Bikecheck: Transition TR450 by U6e
Co je kolo asi víte, takže Vám zhodnotím, v čem je tohle kolo jiný oproti většině kol a můžete mrknout, jak vypadá v plné palbě, s výbavou, se kterou ho dostanete při pořízení od oficiálního dovozce Ultimate Bikes.
Objektivně
Zdvih rámu je 210mm s tlumičem dlouhým 24cm a zdvihem 3". Zadní stavba má pevnou osu (150mm). Geometrie je dělaná pro čistokrevný DH použití, takže je to stabilní, žere to luxusně a člověk se tak může víc soustředit na stopu a na skoky.
Hlavová trubka má 110mm (ve všech velikostech), dole průměr 1,5" a nahoře 1 a 1/8", díky čemu je hlava dostatečně pevná a zároveň nemá nahoře zbytečně moc materiálu. Horní miska hlavového složení je integrována přímo do rámu – tzn., že ložisko vkládáte přímo do vyfrézovaného rámu.
Řadící bovden je veden pod napínákem a skrz zadní stavbu.
Napínák se uchycuje třemi šrouby (standardem ISCG 05). Při výměně podložky čepu v přepákování můžete geometrii nastavit na 3 různé polohy:
a) Sjezdovější (položenější vidle, nižší střed)
b) Freeridovější (míň položená vidle, vyšší střed)
c) Kompromis (poloha mezi A a B)
Rám se dělá ve 3 velikostech: krátká, střední a dlouhá. Hmotnost rámu je 4,3kg bez tlumiče, celé kolo se pohybuje okolo 17,5kg.
Subjektivně
Minulej rok při ježdění v Kanadě mě začaly poprvé vyloženě bavit sjezdový traily, proto jsem začal uvažovat o sjezďáku, kterej by posunul hranice mých možností, ale pořád jsem chtěl kolo, který je vhodný i na freeride, proto jsem zvolil krátkou velikost a geometrii vozím „kompromis“.
Po prvním ježdění mi přišlo až neuvěřitelný, jak jistý je na takovým kole zatáčení v poměrně velkým náklonu, o jízdě v rozmr*aným terénu nemluvě. Člověk taky trochu změní uvažování, přestane si vybírat nejhladší stopu a naopak hledá co největší mordor, aby ty kluzáky nakrmil.
Rejd to má fakt velkej, řekl bych že určitě větší než většina kol s dvoukorunovýma vidlicema. Já jsem si do setu vybral vidli RockShox boxxer Team, kterou bylo jen potřeba trochu promazat (a vyměnit pružinu za měkčí) a teď si ji nemůžu vynachválit.
Další velkej rozdíl, kterej jsem pocítil je, že ani na dlouhých tratích moc nebolí ruce a nohy drží líp na pedálech, což dodává tolik důležitou radost z jízdy. Na případný dotazy (ohledně kola) odpovím v komentech.
Romantický hrdina zmítající se ve svém osudu statečně a mocně
Výbava
Převodník | Truvativ 36z |
Napínák | E13 LG1+ |
Představec | Transition Temple Lite direct mount |
Řídítka | RaceFace Atlas FR 0,5" |
Hl. Složení | Cane Creek tapered |
Kliky | Truvativ Holzfeller Octalink 165mm |
Středová osa | Truvativ Howitzer 83mm |
Brzda přední | Elixir CR 8" |
Brzda zadní | Elixir CR 8" |
Plášť přední | Minion 3C, 26×2.5 |
Plášť zadní | Minion 3C, 26×2.5 |
Duše přední | |
Duše zadní | |
Pedály | Stepdown |
Sedlovka | Elite |
Sedlo | Diamond Stitch Road (Ti rails) |
Gripy | Cross Trainer X lock-on |
Kazeta | Sram PG 970, 11–23z |
Zapletená kola | Revolution 32, zadní náboj 150×12 |
Řazení zadní | Sram X.0 |
Přehazovačka | Sram X.0, krátké rameno |
Řetěz | KMC z9000 |